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Client Manager


 

Responsibilities / Tasks

  • Listens and explores new and current client (Corporates and Institutions) needs in order to enable /accelerate their capabilities in interacting with startup through the use of innovation and entrepreneurship models (Open Innovation projects, Venture Building, Intrapreneurship initiatives etc.)
  • Prepares, in collaboration with the support of startup program specialists, commercial offers for clients
  • Finalizes, in collaboration with head of corporate programs and PoliHub top management contracts with clients.
  • Organizes and manage projects in terms of delivery, economics and supplier/team management
    Regularly monitors project delivery and prepare effective periodic internal and client reporting
  • Manages and develops client relationships, acting as primary point of contact for assigned clients

Experience
At least 4 years of experience as a PMO or as Sales consultant / sales representative for high value solutions (products, software, services, consulting) to corporate and mid size companies

Knowledge & Skills

  • Great listener, ability to explore client needs
  • Ability to conduct meetings effectively and to create clear and effective presentations
  • Analytical mindset with excellent data collection and analysis skills
  • Aptitude in creative problem-solving
  • Technical competence is a plus
  • Knowledge of Agile/Lean methodology is a plus

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Real Estate & Smart Working Services Specialist


 

Attività principali

  • Supporto alle attività di gestione di Prometheus, il luogo fisico dell’Innovation Park di PoliHub.
  • Raccolta dati, analisi ed elaborazione delle informazioni raccolte con l’ausilio di tool di CRM, project management ed help desk
  • Supporto al contract management negli ambiti clienti e fornitori
  • Supporto al disegno di processi operativi nello specifico contesto organizzativo
  • Monitoraggio dello stato di avanzamento e del raggiungimento delle milestones dei progetti
  • Analisi dei report di monitoraggio e confronto obiettivi/risultati
  • Supporto alle attività di back office gestionale (redazione documenti ufficiali e contrattuali e altre attività di reporting, archiviazione, rendicontazione, coordinamento) nell’ambito delle attività della specifica area funzionale

Competenze tecniche e caratteristiche personali

  • Motivato a lavorare in ambienti dinamici e altamente innovativi e ad interagire con team multidisciplinari
  • Analitico, proattivo, orientato ai risultati e con capacità di problem solving
  • Dotato di buone capacità relazionali
  • Indispensabile una buona conoscenza del pacchetto Office e/o di altri strumenti di office automation
  • Gradita la familiarità con tool di CRM e project management
  • Fluente nell’uso della lingua italiana scritta e parlata
  • Buona conoscenza della lingua inglese scritta e parlata

Esperienza

  • Preferenziale esperienza di 1/2 anni nel ruolo

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